شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

امشب در ورزشگاه مستایا نسخه رسمی تیم هانسی فلیک آلمانی را در هفته اول لالیگا خواهیم دید و رئال فردا با مایورکا بازی دارد.

بارسلونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، بارسلونا پس از انجام یک تور نسبتا موفق پیش‌فصل و پیروزی در ال‌کلاسیکو، در جام خوان گامپر که سالانه به یادبود مؤسس این باشگاه برگزار می‌شود، با نتیجه ۳ بر صفر در خانه خودش به موناکو باخت و موجب نگرانی هواداران شد، اما امشب عیار واقعی تیم هانسی فلیک مشخص می‌شود. سرمربی آلمانی که بانی پیروزی تاریخی ۸بر ۲ بایرن‌مونیخ بر بارسلونا بوده، از مدت‌ها پیش رویای مربیگری در این تیم اسپانیایی را داشته است. او در مصاحبه پیش از بازی از ژاوی تمجید کرد و گفت سرمربی سابق بارسلونا به او زنگ زده و آنالیز همه بازیکنان را در اختیارش گذاشته است. امشب در ورزشگاه مستایا نسخه رسمی تیم هانسی فلیک آلمانی را در هفته اول لالیگا خواهیم دید و رئال فردا با مایورکا بازی دارد.

والنسیا حریف محبوب بارسلوناست و در ۱۶بازی اخیر ۲تیم تنها یک‌بار توانسته بارسا را شکست دهد (۱۰برد و ۵تساوی برای بارسا). در آن بازی که ژانویه۲۰۲۰ برگزار شد، والنسیا ۲بر صفر به پیروزی رسید. بعد از آن بازی والنسیا ۸بازی مقابل بارسا انجام داده که ۶بار شکست خورده و ۲بازی هم مساوی زمین را ترک کرده.

در کل و در ۱۷۸بازی رودررو، ۸۹بازی به سود بارسا به پایان رسیده، ۴۳بازی به سود والنسیا و ۴۶بازی هم مساوی به پایان رسیده است. در مقایسه با والنسیا، بارسلونا فقط مقابل اسپانیول با ۱۰۲برد در ۱۷۶رویارویی و اتلتیک بیلبائو با ۹۴برد در ۱۸۶بازی، پیروزی بیشتری از بازی با یک حریف خاص داشته. سوسیداد هم به اندازه والنسیا مقابل بارسلونا شکست خورده است.

والنسیا هر ۴بازی هفته اول خود را در فصل‌های اخیر برده و اگر امشب هم برنده شود، با بهترین رکورد تاریخ خود بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۱ برابر می‌شود.

بارسلونا با ژاوی در بازی نخست فصل‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ مقابل رایو وایکانو و ختافه بدون گل مساوی کرد و اگر امشب هم به تساوی بدون گل برسد، نخستین تیم تاریخ لالیگا یا لیگ سطح اول فوتبال اسپانیا می‌شود که چنین رکوردی ثبت می‌کند.

والنسیا ۶بار قهرمان لالیگا شده است و آخرین موفقیت آنها در سال‌۲۰۰۴ بود. از سال۲۰۱۹، خفاش‌ها جایگاه‌های نهم، سیزدهم، نهم، شانزدهم و نهم را کسب کرده‌اند. شاگردان روبن باراخا با کسب ۱۳پیروزی، ۱۰تساوی و ۱۵شکست از ۳۸بازی فصل گذشته با ۴۹امتیاز در لیگ نهم شدند، درحالی‌که نسبت به بتیس رده هشتمی ۸امتیاز کمتر گرفته بودند.

بارسلونا فصل گذشته در رده دوم لالیگا قرار گرفت با ۱۰امتیاز کمتر از رئال مادرید قهرمان. پدری، گاوی، ‌آرائوخو و دی‌یونگ که ۴بازیکن اصلی بارسلونا هستند، همگی به‌دلیل مصدومیت در بازی امشب غایب‌اند.

کد خبر 874819
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha